Begin 2017 deed ik een lezersonderzoek bij de ontvangers van mijn nieuwsbrief. Aangezien ikzelf een andere koers was opgevaren, sloot bloggen en berichten over ‘content’ en ‘marketing’ niet meer aan. Maar hoe kon ik dan toch aansluiten op de informatiewens van mijn best wel trouwe lezers? 

Welgeteld 24 personen waren zo vriendelijk mijn vragen online te beantwoorden en daar ben ik erg blij mee! Dank! Het onderzoek was voornamelijk gericht op ondernemers, omdat dat de grootste lezersgroep is, maar er deden ook niet-ondernemers mee, die ik voor het gemak maar bestempel als ‘ondernemende personen’, iets waar alle lezers zich wel in zullen herkennen en waar ik me ook op blijf richten.

Zinnige info om te delen

Ik heb er veel uit kunnen halen en besloten de resultaten te delen. Omdat het info is die voor anderen interessant kan zijn, bijvoorbeeld om zelf blog-onderwerpen uit te pikken, maar ook omdat de antwoorden inzicht geven in de belevingswereld van zelfstandig ondernemers, wat je weer kan sterken in je eigen ondernemerschap.

Download het onderzoek (pdf) via deze link:

KatCom-onderzoek – Deze informatie zoeken ondernemers en ondernemende personen

Als je de informatie in dit document gebruikt en openbaar maakt, gelieve mij als afzender te vermelden.

Conclusie voor mijn eigen blog

Onderwerpen die ik komend jaar ga behandelen in blogs en activiteiten:

  • Focus: hoe doe je dat? En hoe belangrijk is het eigenlijk? Of zijn we te gefocust op focus? Wat is het eigenlijk?
  • De filosofie van sales en marketing en de prijs van je product.
  • Lef: om van plan naar uitvoering te gaan, lef om te groeien, lef om jezelf te laten zien.
  • Motivatie halen uit jezelf: hoe doe je dat?
  • Het belang van netwerken en hoe je dat aanpakt.

Wil je meewerken?

Mijn intentie is om bij mijn blogs en informatieve activiteiten zoveel mogelijk anderen en hun kennis bij te betrekken, dus als je wat over een van deze thema’s te melden hebt: ik interview/quote je graag!