Contentstrategie en contentmarketing

pionnen_2rijtjesIedereen kan uitgever worden, ik leer je hoe dat werkt en bedenk hoe je je inhoud het beste naar je publiek brengt. Met strategische content, creativiteit, sociale media, storytelling, journalistiek, visueel denken, community-content, marketing en fun.

CASE: wandelsportbond KWBN

Voor het nieuwe platform wandel.nl (livegang medio 2016) leverde ik een complete contentstrategie, een contentmarketingconcept en een redactieformule. Ik ondersteun verder bij de implementatie: de aanname van geschikte vaste medewerkers en de productie van de eerste batch contentontwikkeling.

CASE: Prinsjesfestival Den Haag

Het Prinsjesfestival wordt sinds 5 jaar georganiseerd in de hofstad, in aanloop naar Prinsjesdag. Het festival is inmiddels flink uit de kluiten gewassen. Dat komt door een enthousiast bestuur en grote vrijwilligerscommissies. Nu leeft de ambitie om een prominente plek in het rijtje Haagse evenementen te verwerven, dus vond de organisatie het tijd voor een contentadvies voor een verdere fous op doelgroepen en daarbij behorende middelen en enkele activatieconcepten.

CASE: campagne HBO-V Ouderenzorg

Voor de tweejarige arbeidsmarktcampagne Daar Zit Meer Achter (en voor mijn opdrachtgever Made By Jack en hoofdopdrachtgevers Actiz en V&VN) ontwikkelde ik een contentstrategie gebaseerd op praktijkblogs van verpleegkundigen en Facebook, Twitter en Linkedin. Lees hier het nieuwsbericht over deze interessante, prijswinnende case.

CASE: Weleda

In opdracht van bureau Branding a Better World leverde ik voor hun klant Weleda een contentmarketingadvies op. Het van oorsprong Zwitserse cosmeticamerk maakt al sinds 1921 eigen verzorgingsproducten op natuurlijke basis, met ingrediënten van eigen akkers. Aan content heeft Weleda geen gebrek, en aan verhalen ook niet. Kwestie van al die boeiende informatie toegankelijker aanbieden.