Ik woon om de hoek bij een bezoekerscentrum van Natuurmonumenten; bij Gasterij Stadzigt aan het Naardermeer. Tijdens een ommetje zag ik dat daar drie parkeerplaatsen zijn gereserveerd voor bijzondere VIP’s.

Deze plekken zijn voor ‘sociale bezoekers’: de eerste is voor Facebook-likers van de gasterij, de tweede voor volgers van Twitter-account @Naardermeer en de derde voor volgers van Twitter-account @GasterijStadzigt.

Het is natuurlijk een leuke knipoog naar degenen die al volger of liker zijn. Die genieten nu dus een bepaalde status. Maar het wakkert ook de neiging aan om ter plekke deze accounts te gaan volgen, zodat je voor je gevoel ‘legaal’ parkeert. ‘Pay with a follow’ dus.

Wat zou u voor speciaals en exclusiefs aan uw volgers kunnen bieden?

Of hoe krijgt u mensen zover dat ze u terstond gaan volgen, zodat ze direct gebruik kunnen maken van een aanbod dat niet voor ‘doorsnee klanten’ geldt?

WP_20140829_004 (256x300) WP_20140829_003 (196x300)

Deze website houdt statistieken van uw bezoek bij. Wij gebruiken hiervoor Google Analytics, maar zonder persoonlijke gegevens door te geven. Geef hier uw keuze aan.